Tulikäpälän blogi

Tulikäpälän blogi

Sivut

maanantai 15. heinäkuuta 2013

Kultaa ja kimallusta...edelleen :)

Sunnuntaina olin pitkästä aikaa Liekin kanssa koiranäyttelyssä.
Vaikka se onkin mielestäni erinomaisen kaunis rotunsa edustaja, niin mitä mä rahojani siihen touhuun työnnän, kun Liekin tittelirivi on jo niin pitkä ettei sillä suomesta ole enää mitään saatavaa... Siksi meitä ei kovin usein ole näyttelyssä näkynyt.
Liekin edellinen kehäesiintyminen on yli kahden vuoden takaa, jolloin olin aptus-näyttelyssä. Silloin mukana oli ah, niin kuvan kaunis Savu, jota edelleen kovasti ikävöin. Mun sininen unelmani... :/
Mutta mutta, tällä kertaa mentiin Hyvinkäälle, sillä Liekin pentu Allu (T.Tuhkaliekki) oli sinne ilmoitettu pentuluokkaan ja minä ajattelin sitten mennä katsomaan ja otin matkaani Liekin sekä vielä Freyan (T.Ilmiliekki). Liekin pentu myös. Allun sisko.

Kakarat oli ilmoitettu pentuluokkaan ja Allulla oli pari kilpakumppania.
Ensikertalaiseksi niin koira kuin esittäjänsäkin suoriutuivat mielestäni ihan loistavan upeasti. Tuloksena PEK2.
Freyalla ei ollutkaan kilpakumppaneita. Mutta upeasti neiti esiintyi ja hurmasi tuomarinkin. Tuloksena PEK1, KP, VSP-Pentu. Mahtavaa! :)
Avoimessa luokassa oli Liekin sisko Tuisku (T.Kulovalkea). Oli muuten hauskaa huomata, että niin vaan Liekki ja Tuisku tunnistaa toisensa vaikka ovat nähneet viimeksi monta vuotta sitten. En edes muista koska...
Mutta molemmilla hännät vipattivat ja tervehtivät toisiaan erilailla kuin muita gööttejä.
Näyttelykehästä Tuiskulle ihan kiva arvostelu, tuloksena EH/2.

Sitten oli Liekin vuoro. Valioluokassa ei muita osallistujia ollutkaan, tuloksena ERI1/SA.
Paras narttu-luokassa oli Liekin lisäksi juniorinarttu sekä veteraaninarttu. Joka muuten oli mielestäni hirmuisen upeassa kunnossa. Bodeneis Beata Beruthiel. Olen kyseisen koiran ulkomuodosta kyllä aina tykännyt kovasti, mutta en ole tosipitkään aikaan koiraa livenä nähnyt. Kyseinen veteraani on minun mielestä vaan parantunut vanhetessaan :)
Täytyy myös sanoa, että olin jopa aavistuksen yllättynyt, kun tuomari laittoikin Liekin ykköseksi ja tämän veteraanin kakkoseksi.
No, en tietysti pysty sanomaan minkälaiset erot koirilla kehässä oli, kun ei sitä esittäessä pysty samalla lailla koiria vertailemaan. Mutta siis Liekki voitti PN-kisan.
ROP-kehässä saimme vastaan urosten ykkösen, joka myös miellytti tuomaria jollain tapaa enemmän, joten uroksesta ROP, Liekistä VSP. Mutta olihan aika huikeeta. Molemmat kehään viemäni koirat oli oman sukupuolensa parhaat :) Vau!

Tässä päivän palkintosaalis



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti